Jönköpings kommun

28 november 2021 kl. 12.00-19.00  OBS! Evenemangetdatumet har redan passerat!

Julskyltning på Tändsticksområdet

På grenar av granris vilar en grankotte och en silvrig julgranskula. Vattendroppar på julgranskulan gör att ljuset glittrar sig över grenarna.

Välkommen till Tändsticksområdet under julskyltningen! Tändsticksmuseet är pyntat för julstämning från 1900-talets början.

Under dagen kan du julpyssla med slöjdhandledare Åsa och Anna.

Vi bjuder på glögg och pepparkakor i marknadsståndet utanför museet.

Kl.17.00 är det en GLÖDANDE ELDSHOW utanför Tändsticksmuseet som du inte får missa.

Flera verksamheter på Tändsticksområdet har öppet kl.12.00-19.00. Passa på att pyssla på Kulturskolan, titta på konst hos Svavel eller Lloyd, ät på Pescadores eller besök butikerna Katrin Bååths Ateljé, Friendly corner, Everyday hero shoes, Bikupan och Smålands Skinnmanufaktur. Även Quality Hotel Match är på plats på torget!
I år är det verksamheterna på området som står i fokus och det blir inte någon Gammaldags jul med marknad på torget.

Men ni är varm välkomnna in på museet och njut av historia. Öppet 11-19, fri entré!