Jönköpings kommun

4 september 2021 till 5 september 2021 kl. 11.00-17.00  OBS! Evenemangetdatumet har redan passerat!

Konstrundan- Två utställare på Tändsticksmuseet

Södra vätterbygdens konstrunda logga.

Södra Vätterbygdenskonstrunda går av stapeln helgen 4-5 september. På Tändsticksmuseet ställer mor och dotter ut. Se deras verk lördag och söndag kl.11-17, fri entré till hela museet.

Landskap berg, sjö och äng.

Ulla-Britt Wiking målar vackra akvareller oftast med inspiration från naturen. Med en unik känsla framhävs ljus och färg i bilderna.

Maria Viking.

Maria Viking målar stora uttrycksfulla tavlor på duk. Motiven är oftast effektfulla som skapar reaktion, mer eller mindre abstrakta.

Citat från Maria:

– Att vara kreativ har alltid varit viktigt för mig, såväl i yrkeslivet som privat. Jag tycker om att arbeta med färg, form och design - det är mitt i det kreativa arbetet som jag trivs som bäst. Just nu målar jag främst akryl på duk. Ofta i stora format och med mycket färg. Med lager på lager-teknik bygger jag upp mina motiv under­ifrån och skapar motiv med struktur och djup där åskådaren gärna får använda sin egen fantasi för tolkning.